11dec
2019
0
lifetime bed

Hoe kun je ervoor zorgen dat je de kwaliteit van je kinds slaap bevordert?

Kinderen spelen minder buiten. In plaats daarvan besteden ze meer tijd achter schermen. Deze trend draagt nou niet bepaald bij aan goede slaap. Slaapproblemen bij kinderen kunnen natuurlijk ook wat gecompliceerder van aard zijn. Zo kan jouw kind last hebben van angst of piekeren. Hoe kun je ervoor zorgen dat je kind beter slaapt? Met een lifetime bed slaapt je kind als een roos. En jij dus ook! Lees ook onderstaande goed door en doe er je voordeel mee!

Door deze voeding slaap je beter

Slaapproblemen worden vaak gerelateerd aan mentale problemen. Toch kun je met voeding een flinke slag slaan. Zure kersen, noten, valeriaan, vis, donkere bladgroentes, bananen en eieren zorgen ervoor dat je beter en dieper gaat slapen. Zo bevatten zure kersen melatonine. Hierdoor val je beter in slaap en slaap je ook beter. Vis bevat bijvoorbeeld het aminozuur trypofaan. Trypofaan is samen met vitamine B6 bezig om serotonine en melatonine aan te maken. Bananen bevatten magnesium en kalium. Dit zorgt ervoor dat onrustige gevoelens verminderd worden en dit helpt je om te ontspannen.

Beweging

Als je in de ochtend naar buiten gaat voor een wandeling van 15 minuten dan geef je de aanmaak van serotonine een boost. De aanmaak van serotonine staat in verband met de aanmaak van melatonine (slaaphormoon). Een ochtendwandeling kan dus bijdragen aan een goede nachtrust. Als je elke dag een fysieke inspanning levert dan slaap je ‘s avonds beter. Lichamelijke inspanning stimuleert de aanmaak van de stof adenosine. Deze stof zorgt er samen met melatonine voor dat je slaperig wordt.

Minder invloeden

In deze tijd krijgen we via internet, onze telefoon en de televisie heel veel informatie op ons af. Soms zoveel dat ons brein te druk is om het allemaal te verwerken. Ook voor je ogen is het niet goed om zolang naar een scherm te kijken. Je komt minder goed in slaap als je de uren voordat je slaapt nog allemaal informatie naar binnen slurpt via je telefoon.

Minder stressen

Ieder mens ervaart problemen in zijn of haar leven. Het is goed om problemen die je ervaart te bespreken en te relativeren. Ga niet doemdenken en zeker niet als je op het punt staat om te gaan slapen. Zorg dat je ontstresst door in bad te gaan, mooie muziek te luisteren of door een avondwandeling te maken. Je zult merken dat je dan makkelijker in slaap komt.